Project Description
Waar je met copywriting voor de mens schrijft, schrijf je met SEO-copywriting ook voor de zoekmachine. Maar welke resultaten kun je daar nu echt mee behalen? Deze vraag wordt ons regelmatig gesteld. Daarom laten we met deze case zien wat je nu echt met SEO-copywriting kunt bereiken. Benieuwd hoe wij voor Hape Speelgoed een omzetstijging van 350% gegenereerd hebben? Lees snel verder!
Hape Speelgoed
Hape Speelgoed is een sublabel van Edugro: de speelgoedgroothandel voor educatief en houten speelgoed. Het is één van ’s werelds grootste producenten van speelgoed van duurzame materialen en heeft een ruim assortiment speelkeukens, knikkerbanen, spellen, puzzels en ander kinderspeelgoed. Vanwege het duurzame materiaal en de naam, bedient Hape een unieke markt. Toch bleek het lastig een goede plek in Google te veroveren.
Om het merk meer fans te geven, en meer duurzaam speelgoed te verkopen, werden wij gevraagd om SEO-copywriting toe te passen en content te creëren voor Hape. En zo geschiedde.
Onze aanpak
Het uitgebreide assortiment van Hape is onderverdeeld in een groot aantal categorieën. Aan ons de taak om voor elke categorie een tekst te schrijven. Gelukkig gaan wij een uitdaging niet uit de weg en zo vulden wij de website met tientallen SEO-proof categorieteksten. Ook schreven wij voor elke categorie een blog. Deze teksten en blogs baseerden we op een eerder uitgevoerd SEO-onderzoek. Wij legden de focus op de content gaps die ook nog niet door concurrenten werden opgepakt. Hierdoor behaalden we in vrij korte tijd knallende resultaten.
Het resultaat
Na drie maanden vergeleken we de resultaten met de resultaten van dezelfde periode, maar dan van het jaar ervoor. De resultaten waren mindblowing!
- Aantal organische bezoekers gestegen met 158%
- Aantal transacties gestegen met 376%
- Aantal nieuwe bezoekers gestegen met 154%
- Aantal bekeken pagina’s gestegen met 284%
Met onze SEO-proof teksten steeg het aantal organische bezoekers met 158%, zoals je ziet in bovenstaande afbeelding. Mede hierdoor is de omzet met maar liefst 349,42% toegenomen!
De succesformule achter SEO-copywriting
Hoe kan het dat je zulke goede resultaten behaald door de website ‘simpelweg’ te vullen met teksten? Het antwoord: zoekmachineoptimalisatie. Door relevante zoekwoorden op de juiste plekken toe te voegen, zorgen wij dat je hoger in de zoekresultaten komt te staan. Iedereen wil toch op de eerste pagina van de zoekresultaten van Google staan? Want: ‘the best place to hide a dead body is page two of Google’. Op de tweede pagina is immers de kans dat een bezoeker op jouw link klikt een stuk kleiner.
Hieronder laten we vijf voorbeelden zien van zoekwoorden waarmee Hape vorig jaar op de vijfde, zesde of zelfs zevende pagina van Google stond en waarmee het bedrijf nu op de eerste pagina van de zoekresultaten staat.
- Trein speelgoed van positie 29,9 naar positie 3
- Muziekinstrument baby van positie 18,8 naar positie 1,8
- Quadrilla knikkerbaan van positie 43,7 naar positie 2
- Muziekinstrument baby van positie 18,8 naar positie 1,8
- Speelgoed met muziek van positie 64,2 naar positie 4,2
Bij deze laatste zoekopdracht is Hape zelfs 60 posities opgeschoven in de zoekmachine, van positie 64 (pagina 7 van de zoekresultaten) naar positie 4 (pagina 1 van de zoekresultaten).
Daarbij zijn er ook een aantal zoekwoorden waar Hape voorheen helemaal niet op rankte, en waarmee ze nu op de eerste pagina van Google staan. Hieronder vijf voorbeelden:
- Houten treinbaan naar positie 7,9
- Speelgoedtrein naar positie 6,9
- Treinen speelgoed naar positie 2,7
- Beste babyspeelgoed naar positie 4,1
- Kinder muziek speelgoed naar positie 5,3
Deze verbetering van de posities in Google heeft onder andere de grote stijging van de omzet mogelijk gemaakt. Zo zie je maar wat SEO-copywriting voor een organisatie teweeg kan brengen.
Lees ook: Wat doet een contentspecialist nu precies?
Dezelfde resultaten behalen?
Heb jij ook behoefte aan copy die converteert? Wij zetten onze kennis van en ervaring met SEO-copywriting graag in om jouw doelen te behalen! Neem contact op en vraag naar de mogelijkheden.