Waarom content marketing nú jouw prioriteit moet zijn

Het is crisistijd. Je omzet loopt terug en je probeert aan alle kanten zoveel mogelijk kosten te vermijden. Begrijpelijk, maar denk wel goed na waarop je gaat korten, anders snijd je jezelf alleen maar in de vingers. Ben je van plan om je contentwerkzaamheden te bevriezen? Dan kom je gegarandeerd van een koude kermis thuis. Lees eerst deze blog en ontdek waarom content marketing juist nu zo belangrijk is.

Goede communicatie met je doelgroep is belangrijker dan ooit

In deze tijd is het noodzakelijk dat je duidelijk communiceert met je doelgroep. Ze zitten met veel vragen en hebben behoefte aan informatie. Ga je hier op een goede manier mee om? Dan slaag je er niet alleen in om de relatie met je doelgroep te behouden, maar zelfs te laten groeien!

Let wel op. Pak je dit niet op de goede manier aan, dan gooi je juist je eigen ruiten in. De coronacrisis is een gevoelig onderwerp en je wilt niet gezien worden als lijkenpikker.

Schakel daarom de hulp in van een contentspecialist. Hij of zij weet de juiste snaar te raken met doelgroepgerichte content in de juiste tone-of-voice.

Lees ook: Wat doet een contentspecialist nu precies?

Social platforms hebben een nóg groter bereik door thuiswerkers 

Door de intelligente lockdown werken mensen massaal thuis. Hierdoor spenderen ze nu nóg meer tijd online. Zet je je contentwerkzaamheden stop? Dan heb je deze doelgroep helemaal niks te bieden in deze tijd. En dat terwijl het gebruik van platformen als Facebook en Instagram juist enorm stijgt, ook binnen jouw doelgroep.

Je bereikt nu dus nóg meer mensen met jouw online uitingen. Laat hen zien dat je ook nu actief bent en toegevoegde waarde voor ze levert. Speel creatief in op de veranderende behoefte van je doelgroep. Schrijf bijvoorbeeld een blog over tips voor beginnende klusjesmannen of adverteer met handige gadgets voor thuiswerkers.

Work From Home Quarantine GIF by Real Food RN - Find & Share on GIPHY

 

Wat je ook doet, zit niet stil!

Minder concurrentie van adverteerders 

Zet je nu je advertenties stop? Dan laat je een grote kans liggen. Waar je normaalgesproken snoeiharde concurrentie voert met andere adverteerders, heb je nu vrij spel. Tenminste, bijna dan. Feit blijft dat de concurrentie nu een stuk lager ligt, waardoor je doeltreffender campagnes kunt voeren. En je raadt het al, hiervoor heb je content nodig!

Daarbij blijkt uit een onderzoek van hoogleraar marketing Gerard J. Tellis dat bedrijven die meer in reclame investeerden tijdens een crisis, hun verkoop, marktaandeel en winst zagen stijgen, zowel tijdens als na de crisis. Waar wacht je nog op?!

Je hebt alle tijd om je contentplan tot in de puntjes uit te werken 

Nu andere werkzaamheden binnen je organisatie waarschijnlijk stil komen te liggen, heb je tijd om in alle rust een ijzersterk content marketing plan uit te werken. Zo kun je er na de coronacrisis mee vlammen!

Een doel zonder plan is niets meer dan een wens. Leg daarom eerst vast wat je precies wilt bereiken en hoe. Zo geef je richting én eenduidigheid aan al je content-uitingen.

Wij helpen je graag een handje! Download gratis onze nieuwste whitepaper en lees hoe je in 10 stappen een succesvol content marketing plan opstelt.

Bereid je voor op de tijd na de coronacrisis 

Hoe vervelend een crisis ook is, het duurt niet eeuwig. Probeer dan ook lange termijn te denken en ga na welke gevolgen het heeft als je nu stopt met content. Blijf je stilstaan, dan ga je achterstand merken tegenover organisaties die wél doorgaan.

Investeer nu in een goede contentspecialist en ontdek waarom content marketing zo belangrijk is. Wij laten het je graag zien! Neem contact met ons op en bespreek de mogelijkheden.